Početna stranica » Tri mjeseca Jugoistočne Azije – Singapur (2. Dio)

Tri mjeseca Jugoistočne Azije – Singapur (2. Dio)

by Slaven Škrobot
7,5K pregleda

Nakon što smo prespavali jutarnju kišu i doručak, na prve zrake sunca izišli smo van iz hotela bez striktnog plana. Ovdje smo četiri dana, što je sasvim dovoljno da se vidi ono što sam zacrtao pa krećemo nešto laganijim tempom. Hotel nam se nalazi u kvartu naziva Little India, a samo ime govori sve! Vjerojatno najprometniji, najsiromašniji, najgušće naseljeni i najkaotičniji kvart Singapura Lauri vjerojatno izaziva maleni kulturološki šok! Neka, dobra je to priprema za sve ono što nas čeka, a čeka nas puno toga na ovom putovanju!

Nekada dom stočara, peći za pečenje vapna i trkaće staze, ova se šarena četvrt tijekom stoljeća razvila u omiljeno odredište kako lokalnog stanovništva tako i putnika. Glavnom ulicom Serangoon Road nižu se jednostavne kantine i moderni restorani te trgovine nakitom, šarenim predmetima od svile i girlandama od svježeg cvijeća. Ova etnička četvrt najživahnija je tijekom hinduskih proslava kao što je festival svjetla Divali.

U cijelom tom kaosu uspijevamo pronaći valjda najmanju mjenjačnicu ikada i tu  kupujem svoje prve singapurske dolare! Hodamo, gubimo se šarolikim ulicama male Indije i odlučujemo preko China Towna prehodati cijelim putem do Gardens by the Bay-a. Nevjerojatno je da se na svakom kutku male Indije, koliko god kvart bio kontrast ostalom dijelu grada, nalazi rampa i prilaz za osobe u kolicima. Ako je tako u „najgorem“ kvartu, kako je onda u ostatku grada?

U China Townu sjedamo u food court, mjesto prepuno malih štandova s velikim izborom hrane i teškom mukom odabiremo što jesti. Laura ne jede meso pa se odlučuje za tofu i nekakav plavi smoothie, a ja uzimam Satay, jelo jugoistočne Azije od začinjenog mesa na ražnjićima i pečenog na žaru, posluženog s umakom. Kako smo sjeli, tako je počela kiša i komentirajući kako smo sve dobro pogodili, nismo bili niti najmanje svjesni da smo svjedočili zadnjim zrakama sunca do kraja našeg boravka ovdje!

Misleći kako smo vrijeme nadmudrili, krećemo prema vrtovima ali kiša na našu žalost počinje opet. Sklanjamo se pod krov malog štanda za masažu i bez izbora prepuštamo se promatranju života u gradu koji unatoč kiši ne staje. Za razliku od recimo Zagreba, koji je za vrijeme kiše u potpunom kaosu, ovdje se sve odvija najnormalnije, ljudi vade kišobrane i kabanice i bez problema nastavljaju svoje dnevne rutine i poslove.

Grad Budućnosti

Odlučni da dođemo do vrtova i pobijedimo ovo nepredvidivo vrijeme krećemo dalje i ulazimo u dio Singapura o kojem smo svi slušali. U ovom savršenom dijelu grada prevladavaju široke ulice s potpuno novim asfaltom, visoke staklene zgrade i zelenilo! Tu nas opet hvata kiša i to u pravom smislu riječi pa se skrivamo ispred ulaza jedne zgrade i bacamo se na istraživanje postavki na fotoaparatu!

Singapur, grad iz budućnosti, kako ga nazivaju, mjesto je koje jednom svakako treba posjetiti, koliko god on nekome radi svojih pravila, zakona ili prevelike uređenosti bio odbojan! Ono što mnogi ne znaju jest da je Singapur grad – država i sastoji se od glavnog otoka Singaporea i 62 okolna otočića, od kojih su najprostraniji umjetni otok Jurong te Pulau Tekong, Pulau Ubin i Sentosa.  Singapur je jedna od najrazvijenijih država svijeta s ukupnim BDP-om od 121,5 milijardi USD. Službeni jezici su engleski, kineski, malajski i tamilski, a prema popisu stanovništva, u Singapuru živi oko 4 milijuna ljudi!

Neke od zanimljivosti vezanih uz Singapur;

• Od 1905. Singapur je 6 puta promijenio vremensku zonu! Trenutno je njegova vremenska zona GMT+8 (samo da bude usklađena s Malezijom), ali je tehnički još uvijek netočna. Singapur bi trebao biti u vremenskoj zoni GMT +7,5.
    • Žvakaća guma je zabranjena u Singapuru. Žvakati može jedino uz  gumu uz liječnički recept!
    • Singapur je jedna od 20 najmanjih zemalja na svijetu. Glavni otok dug je 42 kilometra i širok 23 kilometra te ima ukupnu kopnenu površinu od samo 683 četvorna kilometra.
    • Postoji maksimalno ograničenje visine zgrada u Singapuru, a to je 280 metara.
    • Osim četiri službena jezika: engleskog, kineskog, malajskog i tamilskog koje Singapurci govore, oni također govore i peti jezik koji je lokalni žargon pod nazivom Singlish.
    • Singapurci su najbrži pješaci na svijetu, hodajući brzinom od oko 6,15 kilometara na sat!
    • U Singapuru postoji zakon koji će vas kazniti s 150 SGD ne pustite li vodu u javnom wc-u!
    • U strahu od rastuće hipi kulture diljem svijeta, vlada je 1970-ih nametnula zabranu duge kose za muškarce.
    • Singapur je najmanje korumpiran grad u Aziji i peti najmanje korumpiran grad u svijetu.
    • Singapurska vlada snažno obeshrabruje korištenje privatnih vozila, a vlasnici automobila u Singapuru moraju platiti 1,5 puta više od cijene automobila da bi dobili certifikat za svoja vozila.

Savladavši fotoaparat i osnovne informacije o gradu, nastavljamo dalje i preko Olimpijskog parka izbijamo na Helix most s kojeg se pruža pogled na zaljev Marina Bay u kojemu se nalaze glavne atrakcije grada.  Tu se pruža pogled na impresivan hotel Marina Bay Sands, Art Science Museum, muzej u obliku lotusa, stadion na vodi i na maskotu Singapura, kip s glavom lava i tijelom ribe naziva Merlion. Gledajući sve te neobične i futurističke nebodere i građevine, grad u potpunosti opravdava naziv „grad iz budućnosti!

Marina Bay

S mosta se „spuštamo“ prema vrtovima Gardens by the bay i kad smo već tu, ne odlazimo na lift već ulazimo u shopping centar „baciti oko“ i provjeriti cijenu ulaznica za muzej. Iz muzeja nas staza dovodi ravno na ulaz u vrtove i na moje čuđenje, ulaz je besplatan!

Gardens by the bay

Gardens by the Bay park je prirode i mali svijet za sebe unutar grada koji se prostire na 101 hektaru površine. Park se sastoji od tri vrta: Bay South Garden, Bay East Garden i Bay Central Garden.

Vrtovi uz zaljev bili su dio planova nacije da svoj “vrtni grad” transformiraju u “grad u vrtu”, s ciljem podizanja kvalitete života povećanjem zelenila i flore u gradu. Prvi put najavio ih je premijer Lee Hsien Loong na skupu povodom Nacionalnog dana Singapura 2005. Gardens by the Bay trebao je biti glavni singapurski urbani prostor za rekreaciju na otvorenom i nacionalna ikona. Vrtove svake godine posjeti preko 50 milijuna ljudi!

Pogked na Marin Bay Sands i Gardens by the bay

Najveći od vrtova je Bay South Garden koji je dizajnirao Grant Associates. Njegov Flower dome najveći je staklenik na svijetu i dom je biljaka i cvijeća s pet kontinenata, od tisućugodišnjih stabala maslina do magnolija i orhideje.

Osim velikog parka, sadržaja za djecu, jezera, šetnica, food court-a i tri velika staklenika, Flower dome, Flower fantasy-a i Could forest-a, u parku se nalazi i Supertree groove, šumarak visokih, nadrealnih građevina, poznatih kao Superstabla. Ovi okomiti vrtovi protežu se od 25 do 50 metara u visinu, s dvije visoke strukture povezane dramatičnim lukom OCBC Skywaya. Kad padne sumrak, šumarak zasvijetli vrtnom rapsodijom, spektaklom svjetla i zvuka. Svjetlosni show zamisao je svjetski poznatog dizajnera svjetla Adriana Tana i jednog od najboljih singapurskih glazbenih skladatelja Banga Wenfua.

Nažalost, rapsodiju svjetlosti nismo vidjeli, tek izdaleka došavši do Marina Barrage, izvora vodoopskrbe za grad i zaštitu od poplava.  Napravivši cijeli krug po parku, spustili smo se do Supertree Groove-a kako bi se našli sa Sethom, lokalcem koji mi se putem Facebook-a javio i poželio nas upoznati.

Kako je danas prvi dan Kineske Nove godine, sve je u crvenome! Pomalo smiješna situacija dogodila se kada nam je Seth javio da se nalazi ispod velikog osvijetljenog ulaza i da je u crvenoj majici! Čovječe, ispod znaka je stotinjak ljudi u crvenoj majici!

Nakon što smo Setha konačno pronašli, svi smo poželjeli samo jednu stvar, zapaliti cigaretu! Singapur je poprilično striktan oko pušenja, a u parku je ono posve zabranjeno! Seth nam je predložio da odemo dublje u park, „sakrijemo se“ u šumi uz jezero i tamo prekršimo jedno od mnogih pravila. Pao je mrak, spektakl svjetala je završio i u parku je sada znatno manje ljudi što znači da gotovo nitko neće prolaziti. No, bez obzira na sve, strah je kod Setha bio jasno vidljiv! Na moje pitanje zašto cigaretu drži i puši kao da joint, u potpunosti se prepao i počeo nam objašnjavati koliko su zakoni oko toga ovdje striktni!

Seth Laura i ja

Inače, Seth radi kao medicinski tehničar u bolnici, a plaća mu za taj posao iznosi oko 4000 SGD što mu ovdje jedva dozvoljava nekakav skroman život. Kako sam kaže, volio bi se odseliti od roditelja ali s obzirom na plaću, to je gotovo nemoguće za izvest. Sa Sethom smo se podružili na food courtu gdje smo jeli po njegovoj preporuci, a imali smo priliku probati i čaj s mlijekom koji nas nije oduševio! Kako je Seth ubrzo otišao, Laura i ja otišli smo do Supertree groove-a koji smo imali potpuno za sebe i imali ih priliku doživjeti na jedan posve drukčiji način.

Supertree grove sastoji se od 18 superstabala koja su napravljena od armiranog betona i umotana u čelični okvir. Iako stabla nisu drvena, ona imaju ploče za sadnju koje su postavljene duž debla stabla. Ovo stvara živu kožu biljaka koja prekriva cijelo deblo. Tako se imitiraju vertikalni vrtovi – proizvode solarnu energiju, djeluju kao tornjevi za ispušni zrak za obližnje zimske vrtove i skupljaju kišnicu. Sadrže 162900 biljaka s preko 200 vrsta, a najviše superdrvo visine je zgrade od 16 katova!

Kako bi uhvatili taksi preko Grab aplikacije, za kraj dana prošetali smo do impresivnog hotela Marina Bay Sands. Hotel je po mojem mišljenju jedna od najspektakularnijih građevina na svijetu, a sastoji se od tri „tornja“ s 55 katova ekstravagantnih hotelskih soba i luksuznih apartmana s uslugama osobnog batlera. Na krovu hotela nalazi se vidikovac, restoran i veliki infinity bazen samo za goste. Najjeftinije noćenje u ovom hotelu koštat će vas 550 eura!

Kod hotela nas je dočekao užasno simpatičan zaposlenik hotela koji nam je ponudio nazvati nam taksi, što smo odbili jer nije bilo potrebe. Preko Graba naručio sam normalan taksi (najjeftiniji) i čovjek koji je došao po nas bio je vidno uzrujan. Nakon što je pomogao Lauri staviti u auto očitao nam je bukvicu što sam kao osoba u kolicima naručio normalan taksi, a ne Grab assist namijenjen osobama s invaliditetom, u pravilu skuplji oko 6 SGD od običnog. Objašnjenje je takvo da normalni taksi nema vremena za „dodatne“ stvari koje su potrebe oko pomoći, a da Grab asisst to nema.

#widenyourworld #tkmoments #Turkishairlines #Singapore

Moglo bi vam se svidjeti